home > Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen aan Daglief Rouwdrukwerk

Waar bent u naar op zoek?

Ontwerpen    Bestellen    Prijzen    Verzending    België    Enveloppen & Postzegels    Extra's    Overig

► Gratis verzending naar NL en BE
► Uw bestelling snel verzonden
► Proefdruk met alle papier- en envelopstalen

Onderstaand filmpje bevat een complete instructievideo. U kunt eenvoudig doorspoelen naar het onderwerp van uw keuze. Of de losse filmpjes bekijken die per onderwerp tussen de uitleg op deze pagina staat.

 

Het ontwerpen van uw rouwdrukwerk, rouwkaarten en dankbetuigingen

 

Prijzen en kortingen

 

Bestellen

 

Verzending en levering

 

Enveloppen

 

Extra's

 

Overig

 

Het ontwerpen van uw rouwdrukwerk, rouwkaarten en dankbetuigingen

 

Hoe bepaal ik de kleuren in een rouwkaart?

U kan heel eenvoudig kiezen uit heel veel kleuren via het kleurenpalet. Heeft u een eigen kleurcode (#xxxxx), voeg deze dan toe via het custom kleuren tabje. U kan altijd een proefdruk bestellen om zeker te zijn van de kleuren op de rouwkaart. Niet ieder beeldscherm is gelijk qua kleurinstellingen. U kan via transparantie alleen een kleur lichter maken. U kan wel met zelf te installeren pipet een donkerdere kleur toevoegen aan het kleurenpalet. U kunt de pipet installeren via ColorZilla.com.

In onderstaand filmpje leggen we u uit hoe u kleuren (kleurpalet en customkleur) aan kunt passen.

Naar boven

 

Het lukt niet om de tekst aan te passen. Wat moet ik doen?

Waarschijnlijk staat er een extra tekstkader of een ander item over de tekst heen. De ontwerpen zijn opgebouwd in lagen. Soms kan het dus zijn dat er een item over de tekst staat. Klik daarom op de tekst en schuif het item. Soms blijkt er een kader voor de tekst te staan. Deze kunt u dan even opzij schuiven. Hierna kunt u vaak de tekst wel selecteren. Hierna plaatst u het kader of het andere item wat u verschoven heeft weer terug.

Een leeg tekstkader is te herkennen aan het omlijnde vak wat zichtbaar is in het kaartje. Als u op een tekstvak klikt en u ziet in het rechter bewerkvlak met de naam “tekst” geen tekst dan is dit een extra tekstkader. Een leeg tekstkader kan verwijderd worden door rechtsonder in het lege vlak op het kruisje te klikken of op de delete knop op uw toetsenbord.

In onderstaand filmpje leggen we u uit hoe u lettertypen aan kunt passen.

Naar boven

 

Kan ik ook andere lettertypes kiezen?

U kunt een keuze maken uit de lettertypes die op de site geboden worden. Het is helaas niet mogelijk om andere lettertypes, die niet in onze applicatie staan, te gebruiken.

In bovenstaand filmpje leggen we u uit hoe u lettertypen aan kunt passen.

Naar boven

 

Hoe kan ik controleren of de tekst niet te groot of te klein wordt gedrukt?

Niet alle lettertypes worden even groot bij eenzelfde fontgrootte. Dus het ene lettertype wordt bij 10pt veel groter als het andere lettertype. Een goede methode om te testen of de tekst niet te groot of te klein uitvalt is is door uw scherm aan te passen aan de ware grootte van het kaart. U kan dit doen door in of uit te zoomen via CMD + of CMD - (Apple/Mac) of Ctrl + of Ctrl - (Windows). U de grootte van het ontwerp op uw scherm dan net zo groot maken als hoe de kaart werkelijk wordt door er een lineaal of voorbeeldkaart naast te houden.

In onderstaand filmpje leggen we uit hoe u de tekstgrootte in het ontwerp van de rouwkaart kunt beoordelen.

.

Naar boven

 

Ik kan een beeldelement niet aanpassen.

Het ontwerp dat u heeft gekozen bevat vaste elementen. Deze horen bij het ontwerp van de designer en kunnen niet standaard aangepast worden. Bij een specifieke wens zullen we dit door de designer laten aanpassen, dus laat het ons weten.

Naar boven

Ik heb zelf een leuke (clip-art) afbeelding gevonden. Kan ik die gebruiken?

U kunt eigen (gevonden) afbeeldingen uploaden bij het onderdeel ‘afbeelding’ in de applicatie en plaatsen in het ontwerp. Let er altijd wel even goed op dat u de afbeelding ook mag gebruiken. DAGLIEF is namelijk niet aansprakelijk als er een afbeelding gebruikt wordt waar andere mensen wellicht de rechten van bezitten. Dat risico is voor de gebruiker zelf. De afbeeldingen in onze bibliotheek zijn allemaal afgestemd met de ontwerpers ervan en u kunt deze zonder problemen gebruiken.

Als u een afbeelding aan wil passen qua kleur, zorg dan altijd dat deze vrijstaand is en als extensie .svg of .png heeft. 

In onderstaand filmpje leggen we u uit hoe u een afbeelding kunt vervangen.

Naar boven

 

Ik ontwerp zelf een rouwkaart, maar bij opslaan kan ik niet voor liggend, staand of vierkant formaat kiezen.

Het is verstandig om meteen te starten met het juiste voorbeeldontwerp. Dus enkel/dubbel en qua vorm liggend/staand/vierkant/panorama. U kan bestaande items makkelijk verwijderen (via kruisje rechtsboven of van het ontwerp afslepen) en eigen afbeeldingen toevoegen. Lukt dit niet dan helpen wij u graag even. Eventueel kunnen wij ook formaten omzetten naar het gewenste formaat en weer opslaan in uw account. Stuur ons dan even een mailtje met uw wensen.

Naar boven

 

Hoe lang blijft mijn rouwkaart in mijn account staan?

Uw rouwkaart blijft altijd in uw account staan, zolang u uw account bij Daglief aanhoudt. Als u uw account verwijdert, dan verwijdert u hiermee al uw gegevens, ook uw ontworpen en opgeslagen kaarten worden verwijderd. Bij account>bestellingen kunt u zien welke proefdrukken en oplagen u al eerder hebt besteld. Heel handig als u bijvoorbeeld een dankbetuiging wilt maken in dezelfde stijl.

Naar boven

Hoe maak ik een kopie van mijn ontwerp - tekstwissel, dankbetuiging in dezelfde stijl?

Het is natuurlijk prachtig om een dankbetuiging in dezelfde stijl te maken als het ontwerp van de rouwkaart. Meestal worden dankbetuigingen een maat kleiner besteld en vaak staat er op de dankbetuiging een foto can de overledene, dat hoeft natuurlijk niet. Een kopie maken van een ontwerp is ook heel handig als er meerdere tekstversies moeten komen. Bijvoorbeeld een kennisgeving, een uitnodiging of als de rouwkaart in twee talen moet worden gedrukt.

In onderstaand filmpje leggen we u uit hoe u een kopie kunt maken van uw ontwerp.

Naar boven

 

Hoe kan ik een ontwerp laten zien of delen mijn familie?

  • U kunt op het vergrootglas 🔎 boven uw ontwerpvensterklikken.
  • U kunt de inloggegegevens delen
  • U kunt een screenshot van de pagina's van uw keuze maken.
    Heeft u een Mac/Apple dan maakt u een screenshot via Shift + Cmd + 4 (via het plusje creert u het vlak wat u wilt opslaan).
    Heeft u een Windows laptop of pc dan drukt op de Windows-logotoets Windows-logotoets+PrtScn. Of druk op de Windows-logoknop De Windows-logoknop+ de knop Volume omlaag als u een tablet gebruikt.  U kunt ook het knipprogramma van Windows gebruiken.

Naar boven

Prijzen en kortingen

Wat kost een proefdruk?

Voor de eerste proefdruk bij Daglief, betaalt u de speciale prijs van €1. Voor een tweede en volgende proefdruk betaalt u de gewone kaartprijs. Samen met uw proefdruk op maat ontvangt u ook een compleet overzicht van alle papier- en envelopstalen.

Naar boven

 

Hoeveel kosten de rouwkaarten?

De prijs van de kaart hangt af van het formaat dat u bestelt, de grootte van hde kaart, de papiersoort en het aantal kaarten. De kaartprijs is lager bij grotere aantallen. Bekijk op de pagina van het ontwerp rechtsonderin hoeveel de kaart kost. Als u het ontwerp in uw eigen collectie heeft opgeslagen kunt u daar, via de link onder het kaartje, ook de totaalprijs berekenen. 

In onderstaand filmpje leggen we u uit hoe u eenvoudig de prijs berekent.

Naar boven

 

Wat zijn de verzendkosten?

De verzending voor Nederland is gratis (vanaf 20 stuks, anders €3,95), buiten Nederland €3,95. Wilt u uw pakket in Noorwegen of Zwitserland laten bezorgen, neem dan even contact met ons op. 
Voor slechts €1,40 extra per kaart worden de rouwkaarten via 'directe verzending rouwpost' bij uw geadresseerden bezorgd. 

In onderstaand filmpje leggen we u uit hoe u eenvoudig adressen kunt uploaden.

Naar boven

 

Kan ik korting krijgen?

De prijs voor het drukwerk wordt bepaald aan de hand van stapelkorting, hierin is de korting al verwerkt. Hoe meer kaarten u bestelt, hoe lager de prijs per stuk. Het formaat en de papiersoort zijn van invloed op de prijs.

Naar boven

 

Bestellen

 

Als mijn dierbare is overleden moet ik dan bellen of mailen voor de laatste gegevens?

Er is niet altijd tijd voor een proefdruk. U kunt altijd om advies vragen bij het ontwerp. U kunt heel eenvoudig via account>eigen collectie op het ontwerp van de rouwkaart klikken, de laatste aanpassingen doen en de kaarten bestellen.
Heeft u voldoende tijd... bestel dan zeker van te voren een proefdruk en sla de definitieve versie op in uw account. Als het tijd is om de kaarten te bestellen dan kunt u eenvoudig de data en de gegevens van het afscheid aanpassen en de kaarten bestellen, kies dan voor pakket ontvangen of voor directe verzending rouwpost. Directe verzending rouwpost is met rouwpostzegel, rouwverzendset, de volgende dag bij de mensen bezorgd. Rechtstreeks verzenden is gelijk aan standaard brievenbuspost (levertijd 1-2 dagen), zonder rouwpostzegel, handig voor dankbetuigingen. 

In onderstaand filmpje leggen we u uit hoe u eenvoudig adressen kunt uploaden.

Naar boven

 

Tot hoe laat kan ik mijn rouwkaarten bestellen?

Bestellingen die voor 17.59 uur zijn geplaatst, worden dezelfde dag nog gedrukt en verstuurd. U ontvangt de rouwkaarten de volgende dag. LET OP: aangepaste werkwijze rouwkaarten tijdens Corona

Naar boven

 

Ik woon in het buitenland. Kan ik dan ook bij Daglief bestellen?

De verzending voor Nederland is gratis (vanaf 20 stuks, anders €3,95), buiten Nederland €3,95. Wilt u uw pakket in Noorwegen of Zwitserland laten bezorgen, neem dan even contact met ons op. 

Naar boven

 

Ik heb een bestelling geplaatst, maar wil nog iets veranderen aan de bestelling. Kan dat nog?

We raden u aan ons altijd direct te bellen naar 010 511 33 40 als u nog iets wilt veranderen aan uw bestelling. Wij kijken dan of uw bestelling al in productie is, of dat we uw bestelling nog kunnen annuleren, zodat u de kaarten opnieuw kunt bestellen met het juiste aantal kaarten, op de juiste papiersoort of met de aanpassing die u aan het ontwerp wilt doen. We zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 09.00 - 21.00 uur.

Naar boven

 

Ik heb mijn proefdruk niet opgeslagen/geen account aangemaakt. Hoe kan ik mijn proefdruk terugzien?

Geen probleem! Maak een account aan en stuur ons een mailtje. Wij zetten dan het ontwerp van uw proefdruk in uw account.

Naar boven

 

Verzending en levering

Kan ik mijn rouwkaarten door Daglief laten versturen?

Daglief heeft een speciale service voor het direct verzenden van rouwkaarten naar geadresseerden. Kies bij het bestellen voor  'directe verzending rouwpost' (rouwkaarten, spoed, rouwverzendset, rouwpostzegel) en 'rechtstreeks verzending' (dankbetuigingen, brievenbuspost, 1-2 dagen, gewone postzegel) en voeg de adressen toe. Wij regelen de rest! Meer info over onze rechtstreeks verzendservice vindt u hier.
LET OP: aangepaste werkwijze rouwkaarten tijdens Corona

In dit filmpje leggen we u uit hoe u de rouwkaarten rechtstreeks kunt laten verzenden met rouwpostzegel in een rouwverzendset.

Naar boven

 

Kan ik een deel van de bestelling naar mijn eigen adres verzenden en de rest rechtstreeks verzenden?

Dat kan het beste door twee aparte bestellingen te plaatsen of op de pagina van het winkelmandje op 'verder winkelen' te klikken voor uw tweede, derde bestelitem. Voor de directe verzending is het proces als volgt: in het bestelproces kunt u kiezen voor “directe verzending rouwpost”, er verschijnt een geadresseerden-pagina, hier wordt 1 kaart per adres naar verzonden en kunt u de adressen invoeren voor de directe verzending rouwpost. In het winkelmandje klikt u links onderin op de button 'verder winkelen'. U komt dan op de homepage, ga dan weer naar account> eigen collectie. Klik op de kaart en kies nu voor pakket thuis ontvangen, geef aantal, papierwens en envelopkeuze aan en zie bij de volgende stap in het winkelmandje twee regels.

In dit filmpje leggen we u uit hoe u een gedeelte van de kaarten rechtstreeks kunt laten verzenden en een gedeelte als pakket thuis kunt laten bezorgen.

Naar boven

 

Kan ik een deel van de bestelling naar mijn eigen adres verzenden en de rest rechtstreeks verzenden?

Als u een pakket rouwkaarten naar twee adressen wil sturen, bijvoorbeeld als een broer en zus vanuit hun eigen adres voor het adresseren en de verzending willen zorgen, dan kan dat door twee aparte bestellingen te plaatsen. Per pakket bestelling kunt u slechts voor een adres kiezen.

Naar boven

 

Wanneer worden mijn kaarten bezorgd?

Voor al onze pakketbestellingen geldt: elke werkdag vóór 18.00 uur besteld = dezelfde dag nog gedrukt en verzonden. Opdrachten van 20 kaarten of meer worden met pakketpost verzonden en normaal gesproken op de eerstvolgende werkdag (of zaterdag) bezorgd. Bestellingen op zondag geplaatst worden dus ook op maandag bezorgd! Tijdens het bestellen heeft de mogelijkheid zelf de verzenddatum van uw bestelling te kiezen. Proefdrukken en bestellingen tot 20 stuks worden als brievenbuspost verzonden. Alle proefdrukken die voor 18.00 uur besteld zijn (ma-vr), worden dezelfde dag nog gedrukt en verzonden. LET OP: aangepaste werkwijze rouwkaarten tijdens Corona

Naar boven

 

Wat doet de bezorger met mijn pakket als ik niet thuis ben?

Bezorging wordt door PostNL en DHL gedaan. Bij afwezigheid levert de bezorger het pakket bij de buren af óf ze doen de volgende dag een nieuwe afleverpoging. Lukt de tweede afleverpoging ook niet, dan is de kans groot dat het pakket bij een afhaallocatie wordt afgeleverd. Dit kunt u via de traceercode zien. Heeft u geen traceercode ontvangen of is het pakket kwijt, bel ons dan gerust, dan gaan wij er achteraan. Na de eerste mislukte afleverpoging is het mogelijk om via de traceercode meteen te kiezen voor aflevering bij een afhaallocatie. U bent dan wel afhankelijk van de openingstijden van deze locatie. Voor klanten in Nederland kan PostNL een datum en tijdvak van levering geven, voor klanten in België geven ze alleen een afleverdatum.

Naar boven

 

Mijn rouwdrukwerk is niet op tijd geleverd, wat nu?

Voor de verzending maken wij gebruik van PostNL en DHL in Nederland en bpost in België. Als u uw rouwdrukwerk op tijd besteld heeft, maar niet binnen de verwachte levertijd hebt ontvangen, laat dit ons direct weten via info@daglief.nl of bel ons even via telefoonnummer 010 5115910. Wij gaan dan gelijk achter uw pakketje aan om ervoor te zorgen dat u het alsnog zo snel mogelijk in huis heeft. Bij vertraging door PostNL of DHL dan kunt u altijd kosteloos een pdf van het ontwerp opvragen, zodat u mensen alvast via de mail of whatsapp kunt inlichten over het overlijden en het afscheid.

Naar boven

 

Kan ik mijn bestelling retour sturen?

Retour sturen van standaardproducten

De meeste producten die u bij ons kunt kopen zijn uitgesloten van het herroepingsrecht, omdat dit maatwerk betreft. Alleen voor standaardproducten (zoals enveloppen) in onze webshop geldt het herroepingsrecht. U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zal u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u hebt aangetoond dat u de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden (Woudenbergseweg 21, 3707 HW Zeist) of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Retoursturen van maatwerk

De meeste bestellingen op daglief.nl zijn maatwerk, elke kaart wordt speciaal voor u gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op deze bestellingen. Daglief garandeert echter een 100% klanttevredenheid op al haar diensten. Wij vinden het namelijk belangrijk dat u als klant tevreden bent. Bekijk meer informatie over onze garantie.

Naar boven

 

Ik woon in België. Geldt daar een speciale levertijd voor?

Woont u in België, dan zijn de levertijden voor proefdrukken en orders <20 stuks net wat anders dan in Nederland.

Proefbestellingen en bestellingen met minder dan 20 kaarten

Proefbestellingen en bestellingen met minder dan 20 kaarten worden in België binnen 7 dagen geleverd. Wanneer u de bestelling vóór 17.59 uur doet, worden de kaarten dezelfde dag nog gedrukt en verzonden. Dat houdt in dat we de bestelling aan PostNL of DHL geven. In België wordt dit overgedragen aan bpost die de bestelling binnen 7 dagen bij u aflevert. Wij hebben hier helaas geen invloed op. Het lijkt erop dat brievenbuspost vanaf april 2020 in Belgie alleen nog op maandag en woensdag wordt bezorgd.

Bestellingen met meer dan 20 kaarten

Bestelt u meer dan 20 kaarten, dan gaat uw bestelling met de pakketpost mee. Voor 17.59 uur besteld = dezelfde dag nog gedrukt en aan PostNL geleverd. PostNL bezorgd het pakket zelf bij op het door uw opgegeven adres. 

 

Naar boven

Enveloppen

 

Kan ik mijn enveloppen vooraf bestellen?

Dat kan! De enveloppen kunt u eenvoudig vooraf bestellen via de link op deze pagina. Heel handig, want dan heeft u genoeg tijd om ze op uw gemak te schrijven.

In dit filmpje leggen we u uit hoe u makkelijk enveloppen vooraf kan bestellen.

Naar boven

 

Uit welke enveloppen kan ik kiezen?

De meeste mensen kiezen voor een witte of biotop envelop met rouwrand. U kunt voor de enveloppen  ook kiezen uit gekleurde enveloppen. Eventueel kunt u sluitzegels voor rouwkaarten erbij bestellen om zo extra aan te kondigen dat het een rouwkaart betreft. Het is geen verplichting om enveloppen bij uw kaarten te bestellen.

Naar boven

 

Extra's

Kan ik de sluitzegels vooraf bestellen?

Jazeker, u kunt hier vooraf sluitzegels bestellen! U betaalt geen extra kosten.

Naar boven

 

Hoe groot zijn de sluitzegels?

De sluitzegels zijn 35 milimeter doorsnede en passen hierdoor heel goed bij de envelop.

Naar boven

 

Kan ik een eigen sluitzegel (laten) maken?

Nee dit kan helaas nog niet. We kunnen wel een ontwerp op maat maken en de pdf sturen, zodat u de sluitzegel lokaal kunt laten maken. Bij meer dan 50 kaarten doen we dit graag en zonder meerkosten.

Naar boven

 

Kan ik een pdf bestellen van mijn ontwerp?

Dat kan u niet zelf. Na een bestelling kunnen we u wel een pdf sturen voor bijvoorbeeld de mensen in het buitenland (kosteloos bij >50 kaarten). Ook kan u een pdf zelf bestellen (75,-) en de kaarten lokaal laten drukken. Voor meer informatie klikt u op pdf rouwkaart bestellen

Naar boven

 

Overig

Het lukt me niet om in te loggen. Kunnen jullie mij helpen?

Dat is vervelend! Onze tip is om het e-mailadres letter voor letter in te voeren. Zo voorkomt u dat er bij het kopiëren en plakken per ongeluk een spatie voor of achter het mailadres staat. En anders neemt u contact met ons op, dan maken wij een nieuw wachtwoord voor u aan.

Naar boven

 

Zijn postzegels bij de bestelling inbegrepen?

Nee, die zijn niet inbegrepen. U kunt bij het postkantoor (rouw)postzegels kopen. Deze hebben dezelfde prijs als een gewone postzegel maar zijn speciaal voor rouwkaarten ontworpen. Met een rouwpostzegel informeert u ook de ontvanger dat het een rouwkaart betreft die hij/zij ontvangen heeft.

Naar boven

 

Hoeveel postzegels moeten er op de rouwkaart?

Voor deze vraag verwijzen we u door naar de website van PostNL: hier kunt u precies zien hoeveel postzegels op de envelop moeten - dit is namelijk afhankelijk van het gewicht. Voor alle formaten is 1 postzegel voldoende, behalve bij het grootste liggende/staande formaat A5.

Naar boven

 

Kunnen jullie iets meer vertellen over de duurzaamheid van de rouwkaarten?

Al onze kaarten worden gedrukt op FSC-gecertificeerd papier. Verder gebruiken we digitale drukpersen (Xerox iGen 5). Omdat we op afroep precies datgene produceren wat de klant via onze internetsite bestelt, ontstaat nergens in het hele bestel- en leverproces onnodig afval. Het drukproces maakt gebruik van voor de mens volstrekt onschadelijke - dus 100% niet giftige - ‘droge inkt’ (toner), waarbij tijdens het drukproces bovendien niets verloren gaat. Het drukproces maakt geen gebruik van alcohol, oplosmiddelen, ontvlambare materialen of andere chemische stoffen die belastend voor het milieu en voor de mens kunnen zijn.

Naar boven